logo_top.gif

Dansk Turismeudvikling

right_k.jpg
top_main.jpg

Analyser

Dansk Turismeudvikling har en bred erfaring med gennemførelse af forskellige analyser - eksempelvis markeds- og kundeanalyser, kvalitetsundersøgelser, analyser i forbindelse med forprojekter etc. Analyseopgaver løses enten alene eller i samarbejde med egentlige analysebureauer.

 

Markeds- og kundeanalyser er en væsentlig informationskilde for private og offentligt ejede virksomheder – uanset om der er tale om attraktioner, campingpladser, feriecentre eller foreninger og offentlige myndigheder. Dansk Turismeudvikling har således i snart 20 år lavet markeds- og kundeanalyser for en række attraktioner og campingpladser.

 

Som projektledere laver Dansk Turismeudvikling også de bagvedliggende analyser i forbindelse med forprojekter og udviklingsprojekter. Lige fra etablering af nye campingpladser og attraktioner, revurdering af attraktioner, udviklingsstrategier og kvalitetskontroller for attraktioner og kulturinstitutioner til afdækning af konsekvenserne ved bortfaldet af det toldfrie salg om bord på færgeruterne mellem Sverige og Nordjylland.

 

Dansk Turismeudvikling laver også analyser i forbindelse med udarbejdelse af virksomhedsstrategier, erhvervspolitikker, regionale støtteordninger og lignende. Ligeledes i forbindelse med kvalitetskontrol og som grundlag for feasibilitystudier samt andre lignende undersøgelser.